Педагогикалық коммуникация
Педагогикалық коммуникация (ПК) - бұл ақпаратты қабылдау, өңдеу және беру, жеке мағыналары мен құндылық қатынастары негізінде қарым-қатынас, өзара байланыс, ынтымақтастық ретінде педагогикалық процесті ұйымдастыру.
Педагогикалық коммуникация нысаны - педагогикалық процеске қатысушылардың қарым-қатынасы және қарым-қатынасы: тәрбиешілер мен тәрбиеленушілер, мұғалімдер мен оқушылар, ата-аналар мен балалар.
Педагогикалық коммуникация пәні - педагогикалық процеске қатысушылардың қарым-қатынасы мен қарым-қатынасының заңдылықтарын, ауызша және вербалды емес әдістерін, құралдары мен педагогикалық технологияларын анықтау. Бұл шешендік және актерлік шеберліктен, ым-ишарадан, позадан, интонациядан бастап өзін-өзі реттеу және педагогикалық техникаға дейін, мұғалімнің іс-әрекеті сәтті бола алмайтын мәселелердің кең спектрі.
Педагогикалық коммуникация ерекшеліктері:
1. Тұлғаны дамыту және оның өзін-өзі көрсетуіне бағытталуы;
2. Қызмет пен қарым-қатынастың мәдени сәйкестігі;
3. Өзара әрекеттесу этикасы;
4. Өзара әрекеттесу процестерінің анық еместігі және олардың көп факторлы болуы;
5. Коммуникация мен қарым-қатынастың процедуралық сипаты.
Педагогика коммуникацияның негізгі ұғымдары: педагогикалық қарым-қатынас, педагогикалық қарым-қатынас, мұғалім мен оқушының сөйлеу әрекеті, оқу ақпараты, ақпарат алмасу, коммуникативті кеңістік, коммуникативті білім беру ортасы.
Педагогикалық коммуникация мақсаттары:
Ақпараттық – хабарламалармен алмасу, яғни сауалға жауап ретінде қандай да бір мәліметтерді қабылдау-беру, сондай-ақ пікір, ой, шешім және т.б. алмасу.
Байланыс – хабарламаны қабылдау мен беруге өзара дайындық жағдайы ретінде байланыс орнату және өзара байланысты тұрақты өзара бағдарлау түрінде қолдау.
Ынталандыру – байланыс серіктесінің белсенділігін ынталандыру, оны белгілі бір әрекеттерді орындауға бағыттау.
Үйлестіру – бірлескен қызметті ұйымдастыру кезіндегі іс-қимылдарды өзара бағдарлау және келісу.
Түсіну – бұл хабарламаның мағынасын дұрыс қабылдау және түсіну ғана емес, сонымен қатар серіктестердің бір-бірін түсінуі (олардың ниеті, көзқарасы, тәжірибесі, жағдайы және т.б.).
Амотивтік – серіктеске қажетті эмоционалды тәжірибені ("эмоциялармен алмасу") ынталандыру, сондай-ақ оның көмегімен өз тәжірибелері мен күйлерін өзгерту.
Қарым-қатынас орнату – адамның әрекет етуі керек қоғамдастықтың рөлдік, мәртебелік, іскерлік, тұлғааралық және басқа да байланыстары жүйесіндегі өз орнын білу және бекіту.
Әсер ету – серіктестің жай-күйін, мінез-құлқын, жеке-семантикалық құрылымдарын, оның ішінде ниеттерін, көзқарастарын, пікірлерін, шешімдерін, идеяларын, қажеттіліктерін, белсенділігін, мінез-құлық мотивтерін және т.б. өзгерту.
Пайдаланылған дереккөздер:
- Сираева М.Н. Педагогические коммуникативные технологии: учебное пособие. – Ижевск: Издательский Центр «Удмуртский университет», 2020. – 110 с.
- Криштофик И. С. Основы педагогической коммуникации: курс лекций. –М.: МГПУ, 2017. – 184 с.
- Троянская Светлана Леонидовна Педагогическая коммуникация: методология, теория и практика. Учебное пособие. Ижевск: УдГУ, 2011 – 148с